Upgrade mé fotovýbavy aneb výměna staříka za mladíka

Posted: 19.1.2013 in Obecné

Už nějakou dobu jsem přemýšlel nad tím, že bych udělal upgrade fototechniky, respektive že bych vyměnil už malinko nedostatečný Nikon D40. Zároveň jsem však věděl, že by se mi hodil nový notebook, každopádně nakonec to padlo na foťák. Přemýšlel jsem dlouho nad tím, co vlastně od změny očekávám a co by se mi hodilo. Nakonec jsem došel k tomu, že mé požadavky splňují i ty nejlevnější (což byla i D40 v době, kdy jsem ji kupoval) DSLR. Takže už jen zbývalo se rozhodnout, zda vzít Nikon D3100 nebo Canon 1100D. Nikon je mně osobně sympatičtější a jelikož jsem ho měl doteď, tak mě i více lákal. Pokud jsem se podíval na parametry, zjistil jsem, že 1100D natáčí videa pouze v 720p maximálně, tudíž zde byl opět další argument pro Nikon. Taktéž měl Nikon vyšší rozlišení a celkově se mi zdál lepší. Pro Canon však hrála o 1500 Kč nižší cena.

V Alfě, odkud jsem před téměř čtyřmi lety bral D40, měli sice samotné tělo 1100D, ale samotné tělo D3100 ne. Nakonec jsem však našel, že Megapixel nabízí i samotné tělo D3100 a vzhledem k vlastnictví D40 a tedy setového objektivu, byť bez VR, jsem tedy mohl vzít samotné tělo D3100 za cenu celého setu 1100D. Pro mě dostatečně výhodné a ušetření 1500 Kč přišlo vhod.

d3100-d40

Entry-level D40 tady nahradil entry-level D3100. Oboje stejná cenová i „výkonová“ kategorie, avšak o čtyři roky později. Pokrok je za tu dobu znát. Kromě toho, že přibyla možnost natáčet Full HD video, stouplo i více než dvojnásobně rozlišení a celkově je D3100 propracovanější. Teď už jen začít pořizovat to, co mi chybí již od dob D40 a to brašnu, větší paměťovou kartu a v budoucnu i nějaké ty objektivy a pořádný blesk. 🙂